POSTUP PRI PRIJATÍ KLIENTA

 

A. Žiadatelia s potvrdením o odkázanosti na sociálnu službu:

Klientom Zariadenia pre seniorov alebo Zariadenia opatrovateľskej a ošetrovateľskej starostlivosti Neziskovej organizácie IRIS, sa môže stať fyzická osoba, ktorá: 

- dovŕšila dôchodkový vek a je odkázaná na pomoc inej fyzickej osoby, 

alebo 

- nedovŕšila dôchodkový vek a je odkázaná na pomoc inej fyzickej osoby z iných vážnych dôvodov

Žiadateľ podá Žiadosť o uzatvorenie zmluvy o poskytovaní sociálnej služby v Neziskovej organizácii IRIS. 

Posúdenie odkázanosti na sociálnu službu v zariadení je výlučnou kompetenciou obcí a VÚC a o vydanie rozhodnutia  je potrebné požiadať miestne príslušný vyšší územný celok, obecný úrad alebo mestskú časť. Potrebné tlačivá poskytuje priamo príslušný úrad a je možné si ich stiahnuť aj z ich internetových stránok.

 

B. Samoplátcovia ( klienti bez posudku o odkázanosti na sociálnu službu):

- klientom Zariadenia pre seniorov Neziskovej organizácie IRIS sa môže stať fyzická osoba, ktorá dovŕšila dôchodkový vek.

- klientom Zariadenia opatrovateľskej starostlivosti Neziskovej organizácie IRIS sa môže stať plnoletá fyzická osoba, ktorá  je odkázaná na pomoc
(opatrovanie a ošetrovanie ) inej fyzickej osoby.

Klientom - samoplátcom nie je poskytovaná dotácia a hradia si výdavky spojené s pobytom v zariadení v plnej výške z vlastných zdrojov. 

 

1. Predbežná dohoda o umiestnení

Po telefonickom dohovore Vás radi privítame osobne v našom zariadení. V prípade, že po Vašej osobnej návšteve Vám bude naše zariadenie vyhovovať, môžeme uzatvoriť predbežnú dohodu o umiestnení Vášho blízkeho.

 

2. Vybavenie dokumentácie

Je potrebné získať Rozhodnutie o stupni odkázanosti na sociálnu službu. Toto rozhodnutie vydáva sociálny odbor príslušného mestského alebo obecného úradu. Aby Vám takéto rozhodnutie vydali, je potrebné predložiť:

- Žiadosť o posúdenie odkázanosti na sociálnu službu

- Lekárska dokumentácia na účely posúdenia odkázanosti na sociálnu službu

 

Radi Vám pri zariaďovaní potrebných náležitostí poradíme, pomôžeme vo všetkých fázach, aby bol proces prijímania bezproblémový a prebehol v najkratšom čase a bez stresu a dôstojnej atmosfére. 

Napíšte nám


Potrebná dokumentácia na stiahnutie ((každý VÚC, obec a mestská časť môžu mať rozdielnu dokumentáciu) :

Ziadost o posudenie odkazanosti na socialnu sluzbu a lekarsky nalez

AKÝ JE SPÔSOB POSUDZOVANIA ODKÁZANOSTI FYZICKEJ OSOBY NA POMOC INEJ FYZICKEJ OSOBY PRI JEDNOTLIVÝCH ČINNOSTIACH sa dočítate tu

 

3. Uzavretie zmluvy

V tejto fáze je potrebné predložiť žiadosť o uzatvorenie zmluvy o poskytovaní sociálnej služby. Žiadosť sa predkladá riaditeľovi Nezikovej Organizácie IRIS. Pokiaľ budú splnené všetky podmienky, zmluvu uzavrieme.

Z praktických dôvodov odporúčame urobiť dohodu s ošetrujúcim lekárom o presune seniora ako pacienta do zdravotnej starostlivosti lekára, ktorý poskytuje dohľad nad naším zariadením. Dôvodom je, že celá zdravotná starostlivosť, dohľad, predpisovanie liekov, kontrolné vyšetrenie sa presunie na ošetrujúci personál Neziskovej organizácie Iris a Vám ubudnú starosti.


4. Nástup klienta

Zoznam dokladov a osobných vecí potrebných pri nástupe do zariadenia pre klienta :

  • platný občiansky preukaz,

  • preukaz zdravotnej poisťovne,

  • rozhodnutie o odkázanosti na sociálnu službu,

  • rozhodnutie o poberaní kompenzácie – treba hlásiť na ÚPSVaR,

  • rozhodnutie súdu i uznesenie o určení opatrovníka – ak je žiadateľ zbavený svojprávnosti na právne úkony,

  • ZŤP preukaz,

  • lieky minimálne na 3 dni a rozpis dávkovania liekov, inkontinentné pomôcky,

  • zdravotné pomôcky, ktoré klient používa – barle, chodítko, toaletný vozík, invalidný vozík, atď.,

  • zdravotná dokumentácia od obvodného lekára, prípadne vyjadrenie lekára o zdravotnom stave, klienta je vhodnévyradiť z kapitácie u doterajšieho obvodného lekára

  • potvrdenie lekára alebo výsledky:

    • vyšetrenia na bacilonosičstvo: výter z rekta, z hrdla, z nosa,

    • rtg pľúc s popisom alebo pľúcne vyšetrenie,

    • odberov: HBsAG, BWR, HIV,

  • vyšetrenie od lekárov, ktoré klient pravidelne navštevuje,

  • osobné prádlo a šatstvo (podľa možnosti označené), hygienické potreby.

5. Adaptačné obdobie

Celodenná starostlivosť u nás začína adaptačným obdobím v ktorom klientovi venujeme zvýšenú pozornosť, monitoruje sa  psychický aj fyzický stav – detailne sú zaznamenávané akékoľvek zmeny. Tieto sú konzultované  s odbornými lekármi. S klientom sa udržiava úzka komunikácia, pri ktorej zotrvávame aj po procese adaptácie.